VILLOR VID KÖP ONLINE
ALLMÄNNA VILLKOR
Priser och Beställning
Priserna på våra produkter anges i svenska kronor (SEK), inklusive moms men exklusive fraktkostnader. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående meddelande, dock gäller alltid det pris som är aktuellt vid beställningstillfället. I kassan visas det totala priset, inklusive moms och eventuell fraktkostnad, samt fullständiga leverans- och betalningsvillkor. Kunder kan välja bland de betalningsalternativ som erbjuds i kassan. Genom att slutföra beställningen i sista steget bekräftar Kunden sin order och förbinder sig att köpa de varor som finns i varukorgen. En orderbekräftelse skickas därefter via e-post.
Ett bindande avtal mellan parterna uppstår när Kunden mottar orderbekräftelsen, som innehåller detaljer om beställningen och en länk till dessa allmänna villkor. Kunden kan spara eller skriva ut denna information för framtida referens.
Leveransalternativ
Kunden kan välja att hämta sin vara i Second Horse butik, beroende på tillgänglighet, eller få varan levererad inom Sverige. Vi erbjuder leveransalternativ som postlåda, hemleverans eller leverans till ombud.
Fraktkostnaden varierar beroende på det valda leveransalternativet och tydliga uppgifter om fraktkostnader och leveranstider anges i kassan. Information om huruvida varan är försäkrad under transporten, och till vilket värde, presenteras också under beställningsprocessen. När leveransen har bokats, får Kunden ett e-postmeddelande med bekräftelse på leveransval, spårningsinformation (vid behov), samt information om eventuella särskilda villkor som gäller, exempelvis öppettider för upphämtning i butiken. Vid transportleverans kommer transportören att meddela ett förväntat leveransdatum.
Vi strävar efter att skicka varor så snabbt som möjligt och vårt mål är att leverera inom en till fem (1-5) arbetsdagar från bekräftelsen av beställningen. Oförutsedda händelser kan dock medföra längre leveranstider. Om leveransen överstiger fjorton (14) dagar har Kunden rätt att häva köpet. Om förväntat leveransdatum inte hålls bör Kunden kontakta oss för vidare hjälp. När varan är tillgänglig för upphämtning måste den hämtas inom den tidsram som anges i vår Leverans- och Returpolicy. Hämtas inte varan inom denna tid, hävs köpet.
Outlösta Paket och Returer
Om en vara inte hämtas från ett utlämningsställe skickas den tillbaka till oss. Vid hävning av köpet på grund av utebliven upphämtning återbetalas varans kostnad, men avdrag görs för fraktkostnaden samt kostnaden för returfrakt. Vi förbehåller oss även rätten att ta ut administrativa och straffavgifter för utebliven upphämtning, enligt vad som anges i vår Leverans- och Returpolicy. För ytterligare information om återbetalningar, se avsnittet "Återbetalningar" nedan
RETUR
Returpolicy
Om du av någon anledning skulle vilja returnera en vara, erbjuder vi dig som kund på Secondhorse.se alltid möjligheten att ångra ditt köp och returnera produkten inom 14 dagar från det att den levererats till dig eller hämtats ut.
Observera att denna returpolicy inte gäller för köp i våra fysiska butiker. Vid retur på grund av ångerrätt måste varan vara oanvänd, etiketten sitta kvar på produkten och varan returneras i sitt ursprungliga skick, inklusive förpackningen som den levererades i.
Hur du går tillväga för att returnera en vara beror på det leveranssätt du valde vid mottagandet, vilket beskrivs närmare nedan.
Observera att eventuella kostnader för den ursprungliga leveransen, returkostnader (se nedan), samt eventuella administrativa avgifter på 199 SEK för outlöst paket dras av från återbetalningen. Som kund ansvarar du för fraktkostnaden vid retur.